728x90
10. p10-no.10
52.  Music is a specialized branch of learning, at least as it applies to the musician.
     음악은 적어도 음악가에게 적용되는 학문의 전문 분야입니다.
53.  While we might) expect that members of society [who take part in singing] only as) members of a larger group may learn their music through imitation, musicianship, seen as a special skill, usually requires more directed learning.
     우리는 단지 더 큰 집단의 구성원으로서 노래에 참여하는 사회 구성원들이 모방을 통해 그들의 음악을 배울 것이라고 기대할 수 있지만, 특별한 기술로 여겨지는 음악성은 보통 더 지향적인 학습을 요구합니다.
54.  It may be added that in any society an individual learns only a small portion of his cultural habits by free trial-and-error, for in this way he would learn only those habits which were most rewarding to him and to him alone.
     어떤 사회에서든, 개인은 자유로운 시행착오를 통해 그의 문화적 습관의 극히 일부만을 배운다고 덧붙일 수도 있습니다.
 
55.  Such indiscriminate and selfish learning/ cannot be allowed by society; the individual must learn behavior which is specified in the culture as being correct or best.
     이러한 무분별하고 이기적인 학습은 사회에 의해 허용될 수 없으며, 개인은 올바르거나 최고라고 문화에 명시된 행동을 배워야 합니다.
56.  Such behavior is , of course, the result of the learning process as carried on by previous generations.
     그러한 행동은 물론 이전 세대에 의해 지속되는 학습 과정의 결과입니다.
57.  Behaviors [which are successful] have persisted in the form of customs, while those [which are unsuccessful] have suffered extinction.
     성공적인 행동은 관습의 형태로 지속되어 왔고, 성공적이지 못한 행동은 멸종을 겪었습니다.
58.  This accumulation of adaptive habits is passed on to the child; he does not simply learn through imitation how to get along in the world; rather, he is enculturated.
     적응적인 습관의 축적은 아이에게 전해집니다. 그는 단순히 모방을 통해 세상에서 잘 지내는 법을 배우는 것이 아니라, 오히려 그는 배양됩니다.